onsdag 30 mars 2016

Resan måste vara del av målet ändå?

Jag kommer nog få inse det trots allt när man ska resa till andra sidan jordklotet och tidsomställningen är 11 timmar.


Med tanke på att vi nu igen varit på resande fot sedan 8:30 imorse och än så länge inte ens landat på Kona (Hawaii Big Island) och klockan närmar sig 19.00... 
 
Checka ut, lämna packning på hotellet vi ska bo på sista natten i LA (onödigt att släpa keramikstövlar till Maui) lämna hyrbil, checka in på LAX, flyga 6 tim, hämta bagage, checka in igen och nu äntligen sitter vi på Hawaiian airlines flyg från Honululu till Kona på Big Island. Pjhu, lite svettigt, men vi börjar få in vanan! 

Jag sov 5 timmar på planer och missade maten igen. Eller nja, missade gjorde jag väl egentligen inte. Björn tröttnade på att jag sov så han åt upp min....

Vi är imponerade av LAX. 
En sådan gigantisk flygplats och trots detta flöt allt på utan några problem. Smidigt att lämna hyrbil, shuttle till terminalen, automatisk incheckning och bagagedrop, inga direkta köer i säkerhetskontrollen och flygen gick som ett tyskt urverk! Där har flygplatsen i Nice lite att lära konstaterade vi!
Just nu har vi satt oss på planet för 45 min flygning från Honululu till Kona. Vi hade tur som fick biljetter så smidigt, vi tänkte "det där lär väl lösa sig när vi kommer fram", det var tydligen optimistisk tänkt utifrån att det är spring break här. Men tre biljetter fanns kvar till oss så vi kom med första flyget! Jag funderade på att försöka sova en stund, men här bjöds det på gratis dricka och jag tänker inte låta Björn sno åt sig det oxå! 
Vi väntar med spänning på att se vad Hawaii har att erbjuda! och om GPS:en funkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar