tisdag 27 juli 2010

Lediga dagar

Jag gör ingenting om dagarna, mest bara slappar runt och pysslar lite här och lite där. Ljuvligt!

Unni är fortfarande en riktig surtax. (Hon löper).
Hon går omkring med en ständig uppsyn som
om det inte finns någon hund som har det sämre än henne. Just nu ligger hon under sängen och tjurar, kan inte ens sitta brevid mig i soffan. Fast än jag vet att hon är Sveriges mest bortskämda tax kan jag inte låta bli att ha lite lätt i-lands ångest över att hon verkar så olycklig...


Har ägnat dagen åt att äta gott iaf! Färska kokta rödbetor på spenatbädd med fetaost, pinjenötter och ringlad honing över, mums! Till kvällssnacks blev det svenska hallon och blåbär, banan och keso mmmm...


Så nu ska jag försöka mig på att gymnastisera lite :)

Jag fick en pilates dvd av min kära kollega S i födelsedagspresent. Pilates med liten boll. Jag har redan problem med att blåsa upp själva bollen. Det finns med en litet sugrör, men när jag flåsat klart i det så ska jag hinna sätta på en liten plopp som täpper till lufthålet och det är där problemen börjar. Jag hinner inte få i pluppen innan luften halvt pyst ut.

- S! Hur gör man?

Har även köpt en dvd med Zumba på Tradera. Jag började med beginners-skivan. Hahaha... ja, jag trodde jag hade viss koordinationsförmåga, men icke! Jag struttar på hit och dit och viftar med armarna och det ser mer ut som personerna på Viking Line reklamen än på Zumbas tv-shopserbjudande....


1 kommentar:

  1. Lilla skruttan så det blir när hon löper....
    Och god mat har du lyxat med. Grymt!
    Jag skrattar så jag viker mig åt uppblåsningen! Det är inte helt lätt, men jag är stolt över att du inte ger upp min vän.Rätta takter!
    Kram och Puss !

    SvaraRadera