lördag 18 juni 2011

Vad är en dag på slottet?






eller kanske:
"Jag blir hellre jagad av... får"
som mer passade rubrik?

Jag och lillpunni åkte tidigt i morse ut till Drottningholms slott för att ta en promenad innan alla turister invaderade slottsparken (och tro mig, turister kom det...)
Vi inledde med att gå fel när vi letade efter "hundöarna", en plats där hundar skulle få springa lösa.
Vi hittade dock istället fårön, där massor med får gick lösa och endast en bro fanns att tillgå som fåren effektiv blockerade.
Fåren blev mycket mycket intresserade av Unnsan så vi fick springa runt ön med dom hack i häl för att bli först över bron igen dit dom inte vågade gå.
Händer sånt här andra människor?

Efter det hittade vi hundön. Och en väldigt pratsam pensionärsdam och hennes strävhåriga tax Ludde 10 år som bestämt tog mig under armen och insisterade att vi skulle tillsammans gå och titta på pelargonutställningen vid Kina slott.
Jag hade bara lite försynt frågat efter var man kunde fika, och hon konstaterade att det låg på vägen till utställningen och tyckte vi kunde ta sällskap.
Sagt och gjort.
Jag blev fast med tantiluran och Ludde i en timmes tid och fick titta på mycket trevliga pelargoner innan det tillslut blev lite fika.
Allt som allt blev det en annorlunda promenad.
Både jag och lillfia var rätt slut när vi kom hem och fick lov att sova middag i en timme eller två.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar