lördag 3 maj 2014

Bolsjoj - The bright stream

Så, igår var det då dags att sätta på sig finstassen och besöka Bolsjojteatern och baletten The bright stream!


Teatern var vacker, baletten underhållande och folket tjusigt! Jag gillar't skarpt!

Föreställningen var slutsåld, dock höll vi till i den mindre sallongen, men den var rätt så maffig den med måste jag säga!


Det var en komisk balett som innehöll allt från kärlek, svartsjuka, crossdressing och buskis. Flera gånger skrattade jag högt när den manliga huvudrollsinnehavaren utklädd till primaballerina försökte avvärja sig uppmärksamheten från en "datchadweller" (jag översätter fritt; bondlurk). Roligt var även att under föreställningen applåderades det och ropades det högt och ljudligt "bravo!" om nån gillade det man såg!



Jag kan dock rekommendera att man läser en sammanfattning av föreställningen man ska se innan, iaf om man inte tycker dansen i sig är så talande. Men oj så duktiga dom va! Hoppelihopp och struttelistrutt! 
Man fick inte fota under föreställningen så bilderna är lånade från Bolsjojteaterns webbplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar