fredag 19 februari 2010

L'arte d'arrangiarsi



- konsten att göra något fint av inget särskilt


Jag är helt uppslukad av boken: Lyckan, kärleken och meningen med livet. Jag fick den i julklapp av mina fina fina vän Jenny som var helt besatt av den ett tag. Hon ringde titt som tätt och läste en massa citat och pratade om bokens filosofi och nu äntligen har jag tagit tag i att börja läsa. Och varför har jag väntat så länge? Jag har haft en rejäl lästorka, blev lite mycket tror jag efter att ha klämt fyra stycken Stephanie Mayers vampyrböcker på raken.
Men denna kan jag alltså varmt rekommendera,
so far -4 Unnisar!



Jag och Unni har nu på eftermiddagen landat i Gåsböle (I Jämtland, utanför Östersund, på en ö utanför Bräcke = mitt i ingenstans, men mitt paradis). Här blir vi ompysslade av moster Raija, hennes man Åke och två jaktlabbar Astor och Buster.

Astor är lite lätt överförtjust i vackra kusinen Unni, men det ska nog ge sig. Hoppas jag.


Nu håller vi på att invänta mat, gryta med älgkött, ris och sallad. Samt Raijas chokladtårta med hallon -Yummie! Jag brukar bli rund som en boll efter ett par dagar här, och ibland lite konstig i kistan. Att helt plötsligt bara äta egenodlade grönsaker, eget kött, ägg och fisk allt utan tillsatser blir som en chock för min mage som är van vid fil och flingor :)



Unni är också i paradiset, här står mat framme dygnet runt, plus att Raija brukar ge hundarna alla rester och restbitar från älgen som hon sparat. Glömde jag säga att Unni älskar Raija? Och jag med?


So, over and out så länge!


Kram kram

1 kommentar:

  1. Njut, njut, njut! Det låter underbart med Norrland, mat och fina hundar.

    Jag kommer genast göra slag i saken, att köpa boken som jag funderat på ett tag. Tack för att du påminner och inspirerar mig!

    Ses snart. Kram fina du.

    SvaraRadera