onsdag 22 maj 2013

Åter @ Milford

Tillbaka i staden efter två fantastiska shoppingdagar. Vi har checkat in på Milford igen.

 Denna gång har vi fått ett hörnrum med utsikt i två riktningar! Och fönster i badrummet. Mycket nöjda!

Vi båda har konstaterat att det blir ingen mer shopping i Sverige. Vi får åka hit en eller två gånger om året istället. Och Woodbury är självklart en del av planen! Bara det att de RayBan Warfarer special series 7 som jag har kärat ner mig i är cirka 450 kr billigare än på billigaste onlinebutiken som levererar till Sverige? Eller inom USA för den delen.


Björn slog till på tre par Jeans, mängder med pikéer från Ralph Lauren, nya badshorts, två par skor osv osv :-)

Det som var väldigt bra för mig är att alla "fina" märken finns representerade; Prada, Dior, Chloé, Breitling etc. Butiker som jag vanligtvis känner mig mycket bortkommen i. Nu kunde jag utan hämningar botanisera, klämma, känna och prova det jag ville utan att känna mig ifrågasatt. Detta gjorde att jag för första gången också kunde bilda mig en uppfattning om det olika märkena! T.ex. upptäckte jag flera märken jag aldrig tänkt på tidigare som var fantastiska och klockrena Jana-kläder; 

Marni - vilka väskor!
Diane von Furstenberg - klänningar, klänningar, klänningar.
Anne Fontaine - Allt... Allt... Verkligen Allt.
BCBG Max Axaria - klänningar, toppar och väskor. Och skor. Och kjolar.

Dock hade jag inte riktigt ekonomi för att spontanhandla på dessa butiker. Men med lite planering inför nästa år så kanske!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar