tisdag 23 november 2010

Dag 6: Min dag

06:30 Alarmet på iPhonen ringer. Direkt i mitt öra för jag har somnat brevid mobilen. Vaknar i sängen på jobbet och inser att jag faktiskt inte kan ligga och dra mig utan behöver upp upp upp för att väcka kidsen.

07:15 Hotar en ungdom med en foppatoffla full av snö att: nu har du 5 sekunder på dig att åtminstone sätta dig upp innan du får snö på ryggen! Det funkade!

08:52 Pendeltåget på väg hem. Läser Aftonbladet via nätet och undrar vad granater på Sydkorea betyder för världen. Lyssnar på Muse och så här i efterhand kan jag inte komma ihåg ett endaste ansikte från någon av mina medresenärer.

09:30 Kommer in i entrén och känner doften av sopor. Kollar soprummet som givetvis är överfyllt, hur tänker folk?! Varför inte använda åtminstone lite sopsortering? Och hälla ner sitt avfall direkt i sopnedkastet istället för att först lägga det i en soppåse? Min styrelsekollega kommer precis ut genom dörren och vi muttrar tillsammans över folks lathet.

09:45 Hämtar Unni och hennes kompis Balzar hos Grannen. Kort promenad. Vi är hundvakt idag!

10.00 Viker medlemsutskick framför ett avsnitt av House M.D. Elektrikern kommer förbi och skuvar fast ett uttag -äntligen!

11:00 Jag och Unni tar siesta i sängen. Balzar håller vakt i hallen. Ljuvligt!

13:00 Vaknar av borrande. Ska detta aldrig ta slut? Alla renoverar tydligen. Men lika bra det, dags att kliva upp. Promenad med vovvisarna till Shell för att hämta ut ett paket. Det visade sig dock vara en påminnelse och paketet är redan uthämtat. Unni är lycklig över snön och rullar sig om och om igen till omgivningens förtjusning.

14:30 Städar.... Jag hatar att diska. Jag hatar beläggning på duschdörrarna.

15:00 Repris av Topmodel. Viker tvätt.

16:00 Lämnar tillbaka Balzar.

16:30 Går upp till Fridhemsplan för att överlämna ett par stövlar jag sålt på Tradera. Köper hyacint och amaryllis.

16:45 Hämtar upp pad thai till middag. Gör ett aktivt val och köper inte till en cola... ångrade mig sen...

17:15 Möte med kameral förvaltare och mina styrelsekollegor. Hjärnan jobbar i högvarv i ca. 2 timmar för att hänga med i balans- och resultaträkningar, huvudbok, avskrivningar och investeringar. Suck.

19:10 Äter lite mer pad thai framför tv:n. Är täppt i näsan och känner mig lite småsjuk. Tar en kort promenad med Unni i parken. Shit va kallt!

19:45 Dammsuger och torkar golv i hall och badrum. Imorgon kommer en granne för att kolla hur vårat badrum blev, vi är ju visningsbadrum.

20:15 Skriver klart detta inlägg, intar horisontalläge med sista avsnitten av House M.D. Gruvar mig för morgondagens polisförhör. Jag är kriminell. Suck.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar