torsdag 25 november 2010

Dag 8. Ett ögonblick


Många ögonblick skulle kunna väljas för detta.
Men jag tar ett här och nu, ett vardagsögonblick.
Är hemma och krasslig på eftermiddagen. Behöver sova och kryper ner med lilla Unni bredvid mig. Vi har varit ute och rastat och båda är kalla och lite frusna. Jag kryper ihop under täcket och känner hur en liten liten taxkropp buffar upp täcket och kryper upp längs min rygg. Hon hittar en bekväm plats på min kudde medan hennes lilla snok letar sig fram i min nacke och lägger sig tillrätta på min hals. Hon smackar tre gånger och suckar sedan ljudligt. Efter någon minut känner jag hur det rycker i hennes små taxben när hon drömmer och jag njuter i fulla drag
och tänker på hur mycket jag älskar det här lilla livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar