lördag 2 april 2016

Hapuna beach - and I'm hot hot hot!

(Obs! Känsliga läsare varnas för bilden längst ner)

Vår jakt på den perfekta stranden fortsätter. Vi besökte därför Hapuna beach på norra sidan, omnämnd som en av topp tre (nr 1 var stängd pga för höga vågor och nr 3 krävde 4-hjulsdrift).


Hapuna beach var trevligt men kommer på intet sätt i närheten av playa paraiso i Tuluum Mexiko. Stranden var lång men det var mycket folk och lite skugga vilket inte är bra för den som bränt sig två dagar tidigare. 



Solen är EXREMT stark här. Första dagen när vi var på snorklingsjakt lyckades jag bränna mig på underarmarna och vänster fotrygg (där iof mitt operationsärr finns så huden var väl extra känslig där). Och jag brände mig rejält. Alltså, jag behövde ta värktabletter rejält. Trots att vi knappt var i solen?! Där av min heltäckande klädsel för dagen. Vi har även inhandlat solskyddsfaktor 50 och jag ligger bara i skuggan. Helt galet! 


Här nedan ser ni exempel på en bränd snok, arm och fot. Jag hoppas slippa amputera foten men det är fortfarande tveksamt 😂.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar