lördag 30 maj 2015

But I would walk 500 miles and I would walk 500 more

Man åker bil i LA, så är det bara. För cirka 30 år sedan var LA en världens bästa städer vad gäller lokaltrafik något som dock förändrats radikalt! Tack vare att oljebolag och biltillverkare köpte upp järnvägar och bussbolag i stan och sen lade ner dem till förmån för bilindustrin, har möjligheterna till kollektivt åkande urholkats och cykelbanor och gångvägar minimerats. Tycka vad man vill, but that's a fact!

Alla åker bil och allt annat är mäckigt. Om man inte heter BJ och gillar långa promenader i hettan. Givetvis skulle han inte bara gå Walk of fame, han skulle gå dit från vårt hotell. Jag har lite dålig rumslig uppfattning så jag hängde på. I 3,5 km innan jag gick hem igen. Placerade mig vid poolen och rörde mig inte före solnedgången.

Björn promenerade dock vidare och spanade in några kända stjärnor!


På kvällen hade jag återhämtat mig och vi (och 1000-tals andra) var redo för att åka upp till Griffith park och observatoriet som bjöd på en fantastisk utsikt över staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar